Thursday, August 6, 2009

Misteri terjawab

Setelah rasanya hampir sebulan mengalami kekurangan susu.... barulah misteri terjawab. Rupa-rupanya diriku ini ada 'isi'.... Ooo...patutlah susu mendadak turun.. Bila pam dapat 2 oz je.. pagi tadi lagi pilu hanya 1.5oz sahaja.

Sungguhku tak menduga dan menjangka.... kami hanya mampu merancang.... Tuhan yang menentukan.... kiraan hari aku sudah tersasar.... mungkin terlepas pandang.... apa pun kami bersyukur....semuanya 'rezeki' dariNya.

Last week ada juga rasa tekak mual-mual .. pening kepala.... tapi ku jangkakan hanya simpton nak demam.... dan memang demam pun. Rupanya demam lain....

Baru je last week kat surau kami dok sembang2 masa dok pam susu.... masa tu aku ada kata nak ada baby lagi tahun 2011.... kalau 2011 at least anak aku yg 2nd dah nak masuk 4 tahun.... ok la kan... tapi....semuanya di tangan yang Esa.

Mula-mula aku ingatkan pregnant kali ni lebih mudah sebab aku macam relax je boleh makan. Rupanya tidak.... dah 4 hari aku tak makan nasi. Kembang je rasa tekak ni.... Tengahari tadi aku cuma makan roti kacang merah sahaja.... kalau dalam keadaan biasa... aku la yang ambik paling banyak makanan. Tekak terasa payau.... eeeii.. tak tau la macamana nak describekan.....hanya orang yang pernah alami yang tahu. Sentiasa kena makan gula-gula....kismis atau benda yang masam-masam...

Yang bestnya sepanjang 2-3 bulan ni boleh dikatakan tiap-tiap minggu aku makan nenas....siap makan jamu lagi.... pakai girdle PB.... siap last month period aku sikit dan datang sangat awal.... sebab sebelum tu aku gatai pi makan jamu bersalin nona roguy adik aku. Yang laki aku boleh ye kata dia kata dia baca dalam surat khabat utusan bahagian kesihatan ada kata.... peningkatan berat badan punca period tak stabil.... aku ingatkan betul la.. sebab memang ada peningkatan berat badan. Rupanya tu bleeding. Teringat pulak 2-3 minggu lepas kami balik kampung... siap plan nak urut badan.... siap dah call mak cik tu.... mujur mak cik tu tak dak di rumah.... kalau tak.. memang selamat la.... memang Allah dah tentukan elok je...

Kat ofis, untuk quota 2010 aku la yang booking dulu.


13 comments:

cysev3n said...

congratulations bebeh! aku senyummmm je baca entry kau ni.. hiihiih

Unknown said...

congrats!

Ms Lola said...

Lerrrrr..... tahniah, beb!!!!!

Fid said...

kan aku dah kata
ko kata takkk...see how mak nujum i am..kahkahkah

~Umi.Sufira~ said...

Tahniah Marisa! Wah seronoknya nak dapat baby baru:)

Crazee Choc's said...

CY,
senyum seorang ibu berpengalaman tu....

Zety,
Thanx

Ms Lola,
TQ..

Fid,
Hmm.... aku sungguh tidak menduga.... aku beli juga habbatus sauda tu.... boleh ke makan time pregnant?

Umi,
hehehe... lambat lagi.... hujung bulan 3 thn depan

MS said...

tahniah

musim mengawan betul rasanya tahun ni

mamalisa said...

tahniah :=) Rezeki Allah jgn ditolak

Crazee Choc's said...

mama adib,
:)

mamalisa,
ingat tak last week aku ada kata aku demam

mommyashvin said...

congrats to you! Marisa.
Take care.

MN said...

congratulations!!!

Ealyie said...

Ampunkan daku terlewat mengetahui berita gumbira ini.. ;)
Congrate bebe, jaga diri baik2 ok, jgn meronggeng2 di luar sana tanpa hala tuju.. cheewahhh..;P

knv said...

sorry akak tertinggal kapal.

tahniah yang! enjoy your pregnancy!