Monday, October 26, 2009

Buah delima

Ntah kenapa sekarang ni buah delima menjadi buah feveret kami semua..... Hakimi sik sebut nak buat Lima... Dah la tu first time hubby beli... terus macam addicted pulak. Dah la mahal buah delima. Sebiji RM5.

Bila makan buah delima..... teringat kenapa eh orang selalu kaitkan buah delima dengan orang pregnant. Konon orang pregnant selalu megidam. Aku pulak tak pernah terfikir nak mengidam buah delima sebab jarang sangat makan. Penah makan pun lama dulu.... baru-baru ni je hubby beli sebab senang pulak jumpa kat pasar malam. Buah delima ni musim ke? best pulak makan buah delima ni sebab rasanya masam-manis.... Buah delima yang hubby beli tu rasanya lebih kepada manis. Tu yang anak-anak aku laju je makan.

Dalam peti ais ada lagi sebiji... nak makan balik karang la...

3 comments:

Ealyie said...

eh beb,
sunnah* rasanya mkn buah delima ni time preggy.
2 kali awal2 preggy mmg buah ni aku carik, tapi ada tips nya.. mkn sorg2 n sorok2. jgn share ngan sesape.. ah ah ah..

* rasanya sbb ku tak pastii member2 aku cakap le.. kena refer balik utk 'sunnah' tu

MS said...

aku time preggy kan hafiy memang ala ngidam nak delima ni,jenuh mencari laki aku.
sampai segan semua org leh tau ku nakkan buah delima

lama gak aa baru jumpa.. dapat dua biji sekali hadap je aku
d jumpai d perak lak tuh...

lepas jumpa tu, sakan la plak buah tu keh keh

Crazee Choc's said...

Ealyie,

Ooo... sunnah ke.... ceteknya ilmu aku.... Aku makan ramai2 dgn anak2 aku.... hishh.... nak mkn sorok2 tak sampai hati ler pulak.. anak2 kau suka

Mama adib,

Hah.... bukti depan mata ada org mengidam buah delima...