Friday, April 18, 2008

Gara2 food poisoning

Aku kan kena food poisoning berhari2... gara2 tak baik2... doktor bagi aku antibiotik... pas tu kan.. aku rasakan sesuatu yang paling aku tak gemar.. kena breast rasa kosong jek.... maka aku pun tanya la soalan ni kepada Fid....
Fid.. nak tanya… kalau mkn antibiotic boleh kurangkan susu ke?

maka... ini la jawapan Fid kepada aku.
ko better jgn mkn antibiotik
1. antibiotik adalah 'benda hidup' dan akan melalui susu sampai le ke anak kita.
nanti anak kita akan dapat kesan dr itu sama mcm kita dapat

2. memang mengurangkan susu sbb antibiotik ni dia bunuh segala bakteria baik buruk maupun baik dlm sistem kita

3. setakat aku pi jumpa doktor...kalau aku bg tau I'm breastfeeding.....
depa akan hentikan niat bg antibiotik and then will suggest aku ambik any tradisional food yg sama taraf perjuangannya ngan antibiotik....
heheheeee

**** Aiyak.. padan la aku rasa sgt kurang susu aku dgn tiba2.... kena usaha.. kena buat sesuatu... kena mkn makanan yg boleh banyakkan susu

1 comment:

Rizza said...

ala cian nye awak..take care!!!!