Friday, July 3, 2009

Tragedi Buluh Inn

Hari ni budak-budak ofis aku berpesta.. segala bos besar.. bos kecik pi KL. Kami dah plan dari semalam bawak pot-luck.... Dept. HR dengan akaun combine buat makan-makan. Dari pagi sampai sekarang makan tak habis2.... siap panggil orang bawah.. orang mana yang lalu kat atas ni makan. Memang mereng betul.... kesian kakak tea lady kena masuk banyak pinggan...

Macaroni goreng, mee goreng kue teow goreng, nasi lemak, burger, RFC, nugget, sandwich, nasi impit dengan kuah kacang, pelbagai jenis kuih muih, serawa durian, berguni-guna manggis dan rambutan... aku pakat dengan beberapa member order roti arab kat Buluh Inn... memang best.

Sebut fasal roti arab... pagi tadi masa nak pi ambik roti arab tu kan.... rumah mak cik tu masuk ke dalam sikit.... jalan kecik.... ada pulak lubang... dulu pegi ada la dalam 7 bulan lepas.. jalan tu memang dah ada lubang tapi tak la dalam sangat.... tadi keta tayar aku sangkut.... huhuuu.. kami dah panic.Aku dah kecut. 2 lagi kawan aku dah keluar pi tengok tayar dan keta pun dah senget ke kiri. Alhamdulillah kebetulan ada motor lalu..... 5 orang lelaki angkat keta aku wei... tragedi betul la. Nasib baik aku pi bawak kawan...menangis aku.... masa nak balik... siap 2 orang kawan aku turun... sorang tengok kiri... sorang jaga kanan..... nak makan sedap punya pasal....redah je... tobat la aku tak drive dah pi sana..... kalau pi naik kancil.. ok lagi....

Kat umah mak cik tu ada anak sungai..... makan tepi pokok buluh.. that's why kami namakan buluh inn.

6 comments:

~Umi.Sufira~ said...

Kalau saya kena macam Marisa tu pun siyes buleh menangis dibuatnya..untuk ada yang prihatin nak tolong angkat kereta..huhu..dah tertulis nak terkena tuh..nasib baik semuanya selamay..:)

Erna said...

wuish..mujur ada motor lalu nak bantu..kalau hang sensorang naya jerk..

Crazee Choc's said...

Umi,
saya jerit dalam keta takut masa pak cik tu suruh tekan minyak dan reverse.

erna,
Alhamdulillah orang-orang kampung menolong.... bagus mereka tu. nampak keta berhenti terus depa datang menolong....

Helena said...

NAsib baik ada org bantu.... kalau saya mesti tension gila.... hehe

zarin said...

Baiknya orang orang kg ni..
kalau kena kat i pun sure dah nangis habis..
btw, can I link ur to mine coz selalu dah terlost n terfound balik ur blog ni..

Crazee Choc's said...

Helena,
Tu la.... Alhamduilillah ada org lalu time tu

Zarin,
Bole. i pun nak link yours cuma skrg bz tak smepat nak godek2 blog selalu