Tuesday, July 8, 2008

Geram tau!

Aku ni kan rasa geram sgt kat org yg suka nak marah2. Tah kenapa tah.. nak menopaus agaknya muda lagi....
Tadi masa aku nak solat zohor.... ada 2 manusia dok pegang2 beg berisi tudung.... depan ni dok meniaga tudung kat surau...
aku just pandang dari jauh... mcm2 kaler...
sambil ambik telekung and bentang sejadah aku saje la tanya... dah ada ke org ambik. Ye la... aku ni dok gerak2 ambik telekung la apa la.. agaknya tak dgr dia ckp tak de.. aku dgr senyap jek... aku tanya lagi. Tak dak org beli lg ke... apa lagi melenting la minah ni... apa la kak **** berapa kali nak ckp... bla... bla .. bla.... tanya lagi.... belinya tidak... hish... bla.. bla.. bla...
Aik? tu pun nak marah ke.... aku tak dgr td. Pas tu aku pun blah pi ambik air sembahyang... dan semayang....mmg ada intention nak ambik gak.... beli utk mak mentua aku ke... (mak aku mmg tak pakai tudung bawal). Bila dah dia pot-pet aku pun maleh nak beli.

Pas tu kan... minah ni jugak penah dok kutuk2 aku sbb tak tau nama2 ulam. Gilo ko apo.... dah aku mmg dibesarkan di bandar... mmg ler aku tak tau nama ulam2. Bukan aku tak mkn ulam... cuma aku mmg tak teror la bab2 nama2 ulam2 nih. Macam ni punya org pun ada... tah pa pe tah.... sekian rasa geram hari ini terus diungkit kisah geram dolu2.

3 comments:

Helena said...

Marisa.... first of all, kelakar la tajuk entry sebelum ni.... hehe.... tapi first time gak helena dgr tak elok pakai tangan. Helena dulu mmg pakai pump - battery punya.

Ala.... buat donno jer dgn orng jual tudung tu.... or komen2 pasal ulam tu.... ini typical mentality buruk orang2 kita.... sorryla nak cakap....

To tell u the truth.... lepas kawin baru helena tau tempoyak tau.... hehe.... yela.... my parents tak makan tempoyak... and family helena both sides mmg semua duduk KL.... and tempoyak mmg takde dalam menu.... hehe.... now.... Helena pantang jumpa tempoyak.... selera jer.....

rizza said...

hehhehe lawak le..
minah tu tension tahap gaban kot...hehehe

aku ni lagi le tak tau ulam2 ke apa2 ke..tak makan cicah2 tu semua (sambal belacan ke, tempoyah ke, cencaluk ke budu ke..semua aku tak makan...hehhe)

Marisa said...

tu la pasal... diorang ni sik cari silap org jek. Jangan tak tau... org mcm tu mmg wujud di mana2. pening2....