Wednesday, June 24, 2009

Hannah @ 22 months

Hari ni Hannah masuk 22 bulan... Syukur.... aku masih breastfeed.. cumanya sekarang ni pam dapat dalam 4 oz je.... jadi la untuk buat stok tambahan je... in case of emergency. hannah bukannya minum susu pun kat nursery....
Teringat aku masa Hakimi dulu.... masa umur 22 bulan ni la dia stop brestfeed... lepas je aku intoduce formula.. dia merajuk tak nak nenen aku dah.. Aku yang over asyik offer dia.... tapi dia tak nak..... Aku memang niat nak tandem nursing masa tu... tapi susu aku punya la merundum dan aku punya mabuk sangat teruk.... 3 bulan aku tak makan apa pun... just makan buah je. Masa tu memang frust la.. tapi aku bersyukur sebab mampu juga breastfeed walaupun tak seperti yang aku harapkan.

Hannah boleh la cakap sepatah dua.. macam air (tp dengar bunyi yer je...), kalau kite dok marayu dia cakap please... dia pun ikut juga tapi dengar bunyi 'pisssss' je...

Kalau dia buat perangai ke apa ke... senang je nak pujuk.... tunjuk bedak.. lotion ke... apa-apa saje la barang make up atau skin care.. terus dia senyap. Hannah suka mengusik abang dia.... kalau mood abangnya baik... memang la dia buat lawak... tapi kalau datang angin kus-kus dia... kadang-kadang dia belasah je adiknya.. kesian aku tengok.. dah la Hannah ni kecik je....

Sekarang ni nak beli apa pun kena beli dua.. kalau tak... hmmm... berebut la... beli buku kaler kena dua.. apa-apa saje la kena dua. Cuma kalau macam benda tu keperempuanan dan kelelakian puas aku pujuk tak boleh beli sama.




No comments: