Tuesday, June 30, 2009

Hannah & Manjalara

Biasanya kalau aku mandi lepas waktu petang lepas balik keje.... Hannah akan duduk bawah dengan abang & abahnya.... kalau dia ikut sekali naik atas masuk bilik.... sure dia nak mandi sekali. Tak pernah sekali pun kalau aku mandi dia tak nak ikut sekali. Mesti gak nak join. Kalau aku biarkan dia main mainan dan tengok Tv pun.... tak sampai 2 minit... dia dah ketuk2 pintu nak masuk.... dah siap tanggalkan baju dan pampers sendiri. Baju je kalau ada butang dia tak reti bukak. Jangan kata aku... even abang dia masuk bilik air be**k pun dia nak masuk sama.

Semalam for the first time.... aku mandi... siap syampu rambut... cuci muka.. aku tertunggu-tunggu juga dia ketuk pintu bilik air nak masuk.... senyap je..... ingatkan Hannah tido.. sebelum tu baru nenenkan dia. Rupanya.... lepas keluar je bilik air.... Hannah kusyuk tengok Manjalara.... ye.... aku dah khatam ceta tu masa mengandungkan Hannah. Malah dalam pantang dan masa kat hospital masa tunggu nak bersalin juga aku tengok ceta tu.... masa mengandungkan Hannah, my hubby kena keje KL.... balik weekend je... so.. my parents dok dengan aku. Memang balik keje je makanan dah siap masak..... baju pun mak dah tolong lipatkan. hehe... tu yang banyak sangat masa nak tengok TV. Memang hari-hari lepas balik keje... sempat tu mandi... pas tu tengok ceta Manjalara sambil makan nasi. Agaknya Hannah teringat-ingat ceta tu macam penah tengok agaknya. hehehe..




No comments: