Tuesday, June 3, 2008

Hannah first tooth

Anak pompuan mama dah besar.... dah tumbuh 2 batang gigi kat bawah....24/5 baru ni la.... lepas dia minum nenen... mama ada rasa benda keras kat mulut dia.... gesel2 dgn jari...eeiii.. dah tumbuh gigi belah kiri.... selang seminggu.... tumbuh lagi 1. Masa gigi ke2 keluar.... Hannah demam. Sian Hannah...tido malam pun asyik terjaga je.... Sabtu ngan Ahad baru ni Hannah demam.... so tak ke mana la hujung minggu baru ni. Ahad petang pulak.... hakimi dah berjangkit demam...Sudahnya semalam mama ambik Emergency leave jaga budak berdua tu.... Merasa la jugak dok umah.... Tp kalau betul2 jadi surirumah kena buat gak schedule.. berterabur je jadual aku ni ha....
Tapi rasanya lambat lagi la agaknya nak jadi surirumah tu... Walaupun gaji aku tak besar mana.... tapi masih banyak tanggungjawab aku pikul... mmg tak boleh nak harapkan suami je.... Sekarang ni pun ala2 paras hidung je ha.
Nak cari keje lain.. tu la aku ni mcm dah dlm comfort zone... Sbbnya dah dpt bos yg ok.. keje pun ok... Ntah la.. macam2 aku fikir...
Alangkah bagusnya kalau laki aku dapat pi oversea (dgn gaji yg lumayan la kan.... dan co. yg diiktiraf) dapat la aku merasa jadi surirumah.... tak kisah la pi berapa tahun... 2 ke 3 tahun.... asalkan dpt settle hutang2.....
walaupun aku rasa mcm mustahil je... tp this is my wish...

p/s: After lunch td sempat singgah Aneka beli finger tooth brush untuk Hannah. Pas tu sempat la rembat sehelai dress Anakku... tinggal RM11 jek. 70% diskaun... suka.... suka...

2 comments:

alamanda said...

suka dgr awak nyusukan anak. anak saya yg menyusu cuma yg ketiga je. yg keempat ingatkan nyusu jugak tapi tak nak. ebm tu apa?

Crazee Choc's said...

Hai.... EBM tu expressed breast milk..