Tuesday, June 17, 2008

Mengamuk...

Aku pun tak tau la budak lain sama ke tak ngan anak aku si Hakimi nih.... Asal dia nak susu je mesti dia buat perangai... last2 nak nenen... nak nenen..... kan senang kalau mintak je susu....
Semenjak Hannah lahir.. dia punya minum susu makin menjadi2... agaknya sbb dok tgk adik dia minum kerap.. dia pun nak minum byk kali gak. Tgh2 malam tetiba dia dok tendang2 aku....ye la kami tido sekali. Baby tido dalam baby cot. Lepas tendang2.. mengigau2... ayat last sekali nak nenen...Padahal masa sebelum Hannah lahir dia tgh malam dia langsung tak panah mintak susu. Selalunya pagi bangun subuh baru kami bagi dia susu.
Hubby aku la ni in charge bancuhkan susu hakimi... sebelum tido minimum dia minum susu 2 botol... tgh malam.. kadang2 sampai 3-4 botol dia mintak....jenuh sungguh....

Semalam aku bg dia minum fresh milk... letak dlm botol susu... then rendam bg suam...
Aku dah nekad nak bg dia fresh milk.. cuma tgh malam kot leceh laki aku nak rendam susu dlm air panas.... so tgh malam... bancuh je la susu tepung...

1 comment:

Ms Lola said...

Anak aku pun samo - ada satu zaman dia tu lah. Aku sabar je la nak layan amuk dia tu. Bnyk kali jugak aku kena ckp "Jgn nangis. Cakap betul-betul, nak apa" smpi dia paham. Skrg; alhamdulillah