Thursday, August 28, 2008

Mengadu...

Biasanya kol 10 aku naik atas masuk bilik nak tidokan Hannah.... pas tu aku buat la apa2 yg patut dlm bilik... Selasa lepas aku tido dekat2 kol 11. Selalunya aku akan tunggu Mr. Hubby ngan Hakimi masuk baru tido... ni tah hape la depa buat lama sangat kat bawah tak naik2 lagi... maka aku pun terus zzzz....

Aku sedar2 jek.... dengar Hakimi nangis2.... aku just tepuk2 dia pujuk then terus zzzzz.....

pas tu dlm kol 12 Hakimi kejutkan aku nak susu lagi. Aku pun sian kat laki aku sbb dia baru je tido.... (biasanya mmg laki aku yg bancuhkan susu untuk Hakimi). Tengah aku nak bancuh susu....

Kimi: Mama.... abg Mi sayang mama.

Mama: Ya..... mama pun sayang Kimi. ( dalam aku dok mamai2)

Kimi: Mama.... td abg Mi nangis.... babah marah abg Mi.

Mama: kenapa? (dalam hati.. nak mengadu rupanya)

Kimi: Abg Mi nak tgk Tv lagi.... babah tak bagi

Mama: Memang la.... kan dah malam... kena la tido

Kimi: Kenapa mama tido tak tunggu abg Mi?

Mama: Mama letih la abg Mi.. tertido....

Kimi: Ooo....patut la.... td mama basuh pinggan banyak...

Mama: Dah..... jom tido.. esok kite sembang lagi...

3 comments:

Ms Lola said...

Ala comeinye intro Kimi. Sejuk je hati dgr

Marisa said...

mmg pandai bodek....

mrs noba said...

halahai...cair dengar!