Wednesday, August 20, 2008

Sekadar bercerita....

Last week kat company aku ada majlis anti dadah.... tajuk dia... "Tempat Kerja Bebas Dadah"... biasa la kami semua dapat goody bag.... pas tu ada la kat tepi sudut meja diorang letak booklet fasal dadah ni. Aku tak perasan pun ada benda tu.. Pas tu ada la sorang minah karat ni ambik buku tu..... dia dok belek2.... aku cakap la.. ambik mana buku tu... tengok jap. Boleh dia kata kat aku.... la... tak ambik ke? Nampak sangat malas membaca. Ape kejadahnya tak ambik buku tu dgn malas membaca? Kalau setakat ambik buku tu.... kalau simpan berabuk pun tak guna.... dalam hati aku mcm nak laser je.... hmm.. semalas2 membaca aku.. masuk gak U.... yg kau tu..... konon rajin membaca.... SPM pun tak pas. lagi hampeh...

Aku sebenarnya tak penah kesah la taraf pendidikan orang... tapi kalau orang mcm ni... dia pun ntah ke mana.. lagi mau kutuk orang malas membaca. Aku diam jek.. sbb tak terasa langsung.

Macam2 kan orang yg aku jumpa..

No comments: