Monday, April 13, 2009

demam

Bangun je pagi tadi nak mandi.... air setitik pun tak dak.... dah la aku telah ken***... nasib baik laki aku ada tahan air sebaldi....

Actually kami tak dapat apa2 notis kata tak dak air. balik je dari umah my parents malam tadi.... air dah tak de.... tapi air tangki masih ada sikit lagi.... rupanya paip bocor.

Aku dengan demam + selsema + tak dak suara tak leh nak berfikir terus je baring balik....

Dalam pukul 8 aku sms bos kata may be EL hari ni sbb air tak dak and at the same time aku demam.... so kalau dapat MC.. maka MC la....
Susah hati bos aku sebabnya staff dia tak dak... ye la.... section aku 2 org je... sorang lagi cuti bersalin.... so tinggalkan aku je la macai nak kena buat keje... apa nak buek... dah demam.... esok sure cam lipas kudung aku.

Dalam pada itu masa aku pi klinik kat area umah aku... doktor pompuan ni sikit punya kerek.... masa dok tanya2 aku anak berapa bulan... pregnant or not? sempat lg tu bg aku advise suruh slow down with breastfeeding sbb anak aku dah setahun 7 bulan.. (konon dah nearly 2).. sabo je laa aku dengan doktor ni..... dah la masa aku cakap kalau boleh tak mo antibiotiok sbb boleh mengeringkan susu.... dia siap perli aku.... kata patient skrg macam2.. maklum la dah boleh search info macam2 kat internet....

siap dia stop and pandang aku... and cakap.. so? u nak ubat apa skrg? mak aihh.. kerek gile. gaya dah cam mak datin dgn rambut kembang2..... aku pun terpaksa la berpura2 baik sbb nak mc... issh... ni baru aku... anak baru setahun 7 bulan breastfeed.. kalau Fid? terus pengsan agaknya doktor tu. Siap doktor tu kata this is medical advice. Aku malas nak bertekak.... aku angguk yo la.... Yo la.. aku ni sapo.... dio doktor...

9 comments:

Ealyie said...

PERGHH...
Mmmg penuh gaye2 kerek la marisa itu Dokter..

Nasib la kan nak m.c.. kalu tak mau ko hempuk je dia..

yg menyusukan ke ko bukan dia,
yg sakit kan ke ngko bukan dia..

ada daa.. ini mcm olang pun ada ka???

Crazee Choc's said...

ealyie,

tu la fasal... pelik tol.... dokter tu cam tak suka jek aku BF anak.... diam siap ckp this is medical advice.... tergamam aku seketika....

Rizza said...

ko kena jawab..

itu le guna nye mencari ilmu... bukan nye ...
byk doktor yg tak pro BF... puan?

ko tanya balik.. ngn wat muka poyo hehhe

medical advice ke apa ke.. le ni byk ubat yg boleh utk BF mom (yg bersesuaian)

ko patut jawab sinis je .. hehhe

MS said...

aku dok umah adik aku kat SP dua hari takde air, sabtu ahad, sik baik dia ada tangki.

btw doc tu amat kerek

sayangibu said...

mak aiiii..mmg poyosss sehh dr tuuuuuuuuuuuuuuu...

Crazee Choc's said...

rizza,
aku tgh demam... kekuatan nak perli balik tak dak.

mamaadib,
awat tak cakap mai?
mmg tak dak air la... we all balik umah mak.... ahad malam baru sampai umah... pi dapur tgk air tak dak....
hubby lewat pi keje sbb tadah air dulu.. bos paham sbb dia dok area umah kitorang gak.

sayangibu,
tu la pasal

mslvoe said...

doc mane tu yg ckp kasar sgt? if kena gn mama sha mst trus tduduk or mraung.. ade ke patut ckp mcmtu>?

sabo jela marisa

SuE KasSiM said...

cerita xde air umah kau mmg sungguh menghayat hati la mon..teringat aku masa ddk umah aku kat kelana jaya..selalu sgt xde air..nama je kondo..tapi haprak..entahapa2..yg best nyer blok aku je plak tu..air prob, letrik pun prob..kadang rase cam ddk setinggan je..hahahaha

anyway...apa kes dok tu...aku 4 years berturut alhamdulillah ok je..itu sumer keje Allah laa...die jeles tu bukan apa..hahaha

Crazee Choc's said...

Mrs Lvoe,
Tu la.. may be dia PMS. hehehe

Sue,
hehehe....ko ingat tak masa kat matrik dulu? lagi tragedy kan? kan?
hari2 mandi catu. gilak! aku siap mandi kat toilet2 kat atas (area kelas)...

Ntahnya.... doktor tu cam anti BF je.... aku mmg takkan pi dha klinik tu.... kalau aku pi pun... aku usha2 dulu sape doktor time tu