Wednesday, April 15, 2009

Dendam seekor kucing

Kami tak pernah bela kucing.... tapi kalau ada ikan lebih... kami pasti bagi kat kucing mana2 yang lalu belakang rumah kami..... kalau ada kucing yang menagih simpati.. paling koman kami bagi kopok ikan goreng....

Kucing tu paham... tak pernah pun buat hal kat rumah aku. Kucing tu comel warna putih. Tapi lepas kucing tu ada awek.... awek dia tak senonoh.... awek dia ajak kucing putih tu masuk umah aku buat sepah.... pas tu satu hari aku nak pi keje.... dia be*** kat area sinki rumah aku.. belah luar. Lepas kucing tu ada awek.... mereka semakin berani. Lepas je kejadian kucing tu be*** kat rumah aku... langsung aku tak bg apa2 makanan dah... tanda aku marah la konon! Tapi kucing2 tu dok bertenggek tepi pagar dapur aku lagi. Ada sekali tu aku tengah siang ikan... dia mengiau mcm nak telan aku. Aku menjerit ketakutan dan masuk dalam rumah. Aku ni penakut kucing.... takut kena gigit dengan kucing. Sebulan lebih gak la situasi ni berlaku. Kadang-kadang aku simpati jugak... tapi mengenangkan depa dah be*** kat rumah aku.... aku rasa geram.... kadang2 simpati juga. kalau aku bagi makanan pun... aku bagi masa kucing tu tak dak.... aku baling jauh2 biar kucing tu tak tau aku yang bagi.

Dah lama tu.. ok la.. kucing2 tu dah cari pot lain. Aku pun dah lama tak nampak kucing putih tu. Lama lepas tu ada la dalam 3-4 kali roti rumah aku kena makan atau desepahkan.. Mula-mula aku ingatkan Hakimi buat. Bila aku tanya... elok je dia kata 'A'ah.... Hakimi yang sepahkan'...

Rupanya Sabtu lepas kantoi... Jumaat malam kami beli roti gardenia sebab nak buat sandwich pagi Sabtu.... pagi2 aku bangun je.... tengok.. separuh roti kena makan dan bertaburan. Aku tanya laki aku... Hakimi ke yang main. Laki aku kata tak sebab sebelum tido dia dia dha pi dapur tengok semua ok... tak pe la.... kami buang je la roti tu.... maka kami breakfast biskut cicah milo je la pagi tu.... lepas tu siap-siap pi rumah mak...

Ahad malam kami balik semula ke rumah tengok2 air dah tak dak. Lepas tu aku bau ada something hancing... rupanya2 bau tu datang dari beg susu aku (beg avent aku).. huhu... rupanya kucing durjana itu telah kencing kat beg susu aku. Geram betul tau. Dah la masa tu air tak dak.... Walaupun tak tembus... aku tetap basuh botol2 tu dan sterile kan guna air tangki.... patut pun esoknya nak pi keje tgk air tak dak setitik pun.....nasib la aku ada cooler beg lain.... Pegi ofis je semua tegur... wah.. beg baru ke? Rupanya kucing tu masuk melalui tingakp tepi tangga yang kami bukak sikit untuk pengaliran udara.

Semalam aku nampak kucing tu berlegar2 kat rumah jiran aku lak....



7 comments:

Mrs Noba said...

mak aiii..sabor jelah kucing tu.

ar.nie said...

hahaha... kalaulah kucing tue buleh baca blog nie... :p

Mrs LVoe said...

sebut psai kucing trigt kucing kt umah sha.. aduhhh suka tdo atas kete & byk lak calar buat.. nk mare mama slalu pesan jgn mare kucing.. diam jela.

Marisa said...

mrs noba,
tu la... sabo je lar

ar.nie,
kalaulah kucing tu baca blog ni.... habis aku!

mrs lvoe,
ye mmg tak elok marah kucing. mak cik saya kata kalau nak senang bersalin.... masa pregnant kerap2 la bg kucing makan atau minum.

~ As ~ said...

rumah ku banyak kucing, 3 ekor dewasa, 4 ekor yg baru lahir minggu lepas.. tak ber*k merata tp demand makanan... sib baik bkn ku punya..

arina said...

kahkahkahkah! macam tajuk cerita seram aje!!

:P

Marisa said...

As,
Ini kucing jalanan bukan milik sesapa.. tu yg tak dak disiplin

Arina,
seram? seram dgn bau hanc*** je la