Wednesday, March 18, 2009

EBM for Hakimi

Minggu ni dah masuk minggu ke 3 Hannah tak nak minum susu kat nursery. Hari2 bekalkan EBM... hari2 juga la aku kena bawak balik. Maka.... dapatlah Hakimi menikmati susu mama.... tapi Hakimi minum banyak la.. sekali minum 8 oz.... kalau letak 10-11 oz pun habis dia minum....

Tapi... masuk je kereta... tergedik-gedik la Hannah ni nak minum susu mama dia... tak dan kejap... nak lagi... pastu nak lagi.... ye la.. qada' yg siang.....

Nak buat camana... nak simpan semua dlm freezer kang penuh sgt ... so... apa aku buat.... dalam seminggu aku akan make sure simpan 4 x 4oz EBM..... utk masa depan... oher than that... bg je la Hakimi minum.....

p/s: pg td dpt 4 oz je..... biasa dpt 7-8 oz.... tak pe.... don't give up!


4 comments:

Unknown said...

marisa, email saya: adiety1907 at yahoo dot com

mamalisa said...

wah, hakimi still suka minum EBM ko even dah besar yer, mmg anak mak ler..Abis si Hannah berlapar ke siang hari x minum susu?

aku nih baby x suka sgt minum direct..kdg ok je dia nyonyot kdg mengamuk nak botol so aku lebih byk perahla.Aku duk cuba pelbagai cara nak increasekan stock pumping..

ps: email me your email add nak invite to private blog ..mawarnim@yahoo.com

Ealyie said...

Marisa,
nak mintak email add boley tak?

Crazee Choc's said...

zety,
TQ

mamalisa,
tu la.. td aku bukak blog ko tak leh....

ealyie,
monaATnamDOTcom.my