Tuesday, March 10, 2009

Grandpa & I make Pizza



Ni buku-buku feveret Hakimi.. suatu ketika dulu.... hampir tiap2 hari dia suh mama bacakan buku ni..... sampai dia hampir hafal la setiap words dlm buku2 tuh..... berbekalkan ilham dalam buku tu la.... Hakimi selalu dok ajak Wan dia suh buat pizza dgn dia.... So... ni la antara aktiviti cuti Hakimi & Hannah......


Hakimi menyukat tepung

Masukkan ragi


Little chef sibuk memasak....


...excited sungguh dia....

... menumbuk-numbuk tepung... untuk mengeluarkan air bubbles....

.. menguli doh..... tu kononnya chef hat la tu!... dia yg suh Wan buat....

... Hannah juga sibuk....

.... Hannah teringin juga nak uli tepung....

...tumpang gembira....

Tekun sungguh Hakimi mencanai....using rolling pin.... words yg dia jumpa dlm buku tu...

Wan memberi tunjuk ajar pada Hakimi...

..Hannah cucuk-cucuk doh yg Hakimi buat....

Hakimi yang kusyuk.... langsung tak nak pandang kamera

Busy letak sos pizza

Semua Hakimi yang buat .... comot la sket

Hannah juga teringin....

..tadaa..... ini hasilnya.... boleh la.... 98% Kimi buat.. Wan bagi arahan je....

Mozarella cheese tak letak sbb didapati telah berkulat walaupun blm expred (expiry date bulan 6 2009)... dan belum dibuka pun packagingnya!

Lepas siap buat pizza... Hakimi yg kepenatan dan kelaparan terus makan bihun goreng dengan banyak sekali.....

8 comments:

rizza said...

wa.. pandai dia buat pizza ye..

chesse ni letak kat bahagian fozen je..nak guna baru keluarkan

Marisa said...

rizza,
biasa2 aja. amatur la katakan....
tu la... kena letak kat bhgn beku

mommylyssa said...

hahahaha!!! comelsss!!!

masak pizza tapi makan bihun goreng ;-)

mommylyssa
zaralyssa.blogspot.com

mimielola said...

Waaaahhh.. Hakimi!!!!! Aunty tabik!! Aunty pun tak pernah buat pizza from scratch!

mast@work said...

hebat2.. lepas ni jadi chef la.. senang mama dia.. tak yah susah2 nak masak pula.. hahaha

Marisa said...

mommylyssa,
tu la.... sungguh kelaparan sampai tak leh nak tunggu pizza masak

lola,
hakimi mmg suka buat benda2 gini

mast,
harap2 gitu ler.....
zaman skrg lelaki pun kena pandai masak

Mrs LVoe said...

alahai so cute yea..

LittleKittle said...

Dear Miss Marisa,

Miss you so much my dear *hugs*

Uh oh, sgt adorable 2 beradik yg kecil itu *pinch2*

That's wonderful moment! Keep it up great momma. Gambatte ne!